بیمه بدنه هنگام فروش خودرو

بیمه بدنه هنگام فروش خودرو

کسانی که بیمه بدنه برای وسیله نقلیه خود دارند، اغلب می پرسند، “هنگام فروش خودرو، تکلیف بیمه بدنه چه می شود؟” در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم.

بیمه بدنه هنگام فروش خودرو

بیمه بدنه در صورت فروش وسیله نقلیه

در صورتی که مالک وسیله نقلیه بخواهد قبل از انقضای بیمه بدنه؛ خودروی خود را بدون بیمه بفروشد، در این صورت بیمه نامه مالک وسیله نقلیه باطل می شود. حق بیمه روزهای باقی مانده معتبر است، یعنی روزهایی که بیمه کار نمی کند، محاسبه و به دارنده بیمه مسترد می شود. به عبارت دیگر، بیمه نامه به خریدار جدید نمی رسد. صاحب جدید خودرو می تواند پیشنهاد بیمه بدنه خودرو را از نمایندگی دریافت کند تا برای وسیله نقلیه خریداری شده بیمه نامه جدید داشته باشد.

هنگام صدور بیمه بدنه خودرو، اطلاع از وجود تخفیف بدون خسارت و مطالعه دقیق پوشش ها و محدودیت های مشخص شده در بیمه نامه ضروری است.

فرآیند انتقال بیمه در خرید خودروی جدید

شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا پس از فروش خودرو با بیمه بدنه، امکان انتقال بیمه به وسیله نقلیه ای که به تازگی خریداری کرده اید وجود دارد؟ آیا در خرید خودروی جدید فرآیند انتقال بیمه وجود دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده ایم.

دو گزینه برای این فرایند وجود دارد:

  • در گزینه اول می توانید بیمه نامه موجود خود را لغو کنید و سپس با محاسبه حق بیمه از شرکت برای روزهایی که در بیمه نامه لحاظ نشده است، درخواست بازپرداخت کنید. همچنین می توانید برای وسیله نقلیه جدیدی که خریداری کرده اید، بیمه نامه جدیدی با شرکت بیمه صادر کنید.
  • در گزینه دوم امکان بیمه بدنه خودروی جدید بدون ابطال بیمه نامه وجود دارد. با محاسبه ارزش بیمه بین وسیله نقلیه ای که می فروشید و وسیله نقلیه ای که خریداری می کنید، می توان اسناد اضافی را توسط شرکت بیمه برای بیمه نامه ای که قبلا تهیه کرده اید، تهیه کند. بنابراین در صورت لزوم می توانید با پرداخت حق بیمه اضافی از تداوم بیمه نامه اطمینان حاصل کنید.

بیمه بدنه هنگام فروش خودرو

درباره ی dcrtsadfuo